Školní vzdělávací program: Výpočetní systémy ve strojírenství
- Čtyřleté denní studium ukončené maturitní zkouškou
- Konstruktér, technolog, programátor CNC strojů, mistr ve výrobě, vedoucí provozu, montážní technik, servisní technik, manažer prodeje – to jen část pracovních pozic, na které vás jedovnická průmyslovka připraví
- Připraví vás i ke studiu na vysokých školách technického zaměření, kam se hlásí 80% absolventů
A co naši absolventi umí?
- Navrhují a konstruují jednoduché výrobní celky, mechanismy a výrobní pomůcky
- Projektují technologická vybavení
- Využívají programy CAD a CAM jako nástroje projektové dokumentace
- Navrhují technologické a montážní postupy výroby
- Zpracovávají návrhy inovací
- Obrábějí součástky na klasických i CNC strojích
Absolvent oboru strojírenství bude vzdělán tak, aby získal vědomosti, dovednosti a návyky potřebné pro uplatnění na náročném trhu práce.
Učební plán oboru
Kategorie a názvy | Značka | Počet týdenních vyučovacích hodin | Celkem | |||
vyučovacích předmětů | předmětu | 1. ročník | 2. ročník | 3. ročník | 4. ročník | |
Všeobecně vzdělávací předměty | ||||||
Český jazyk a literatura | CJL | 3 | 3 | 4 | 4 | 14 |
Cizí jazyk (ANJ/NEJ) | ANJ | 3 | 3 | 4 | 4 | 14 |
Základy společenských věd | ZSV | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 |
Matematika | MAT | 3 | 4 | 3 | 4 | 14 |
Fyzika | FYZ | 2 | 2 | 4 | ||
Chemie | CHE | 2 | 2 | |||
Tělesná výchova | TEV | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Informační a komunikační technologie | IKT | 2 | 2 | 2 | 6 | |
Odborné předměty | ||||||
Ekonomika | EKO | 2 | 1 | 1 | 4 | |
Technické kreslení | TEK | 4 | 4 | |||
Mechanika | MEC | 2 | 3 | 2 | 7 | |
Strojírenská technologie | STT | 2 | 2 | 2 | 3 | 9 |
Technologická cvičení - STT | TEC | 2 | 2 | 4 | ||
Elektrotechnika a automatizace | ELA | 2 | 3 | 5 | ||
Stavba a provoz strojů | SPS | 1 | 3 | 2 | 4 | 10 |
Počítačové konstruování | POK | 2 | 2 | 4 | ||
Kontrola a měření | KOM | 1 | 1 | 2 | ||
Praxe | PRA | 3 | 3 | 3 | 9 | |
Kreslení ve 2D a 3D | CAD | 2 | 2 | 2 | 6 | |
Číslicové řízení stroje | CNC | 1 | 2 | 3 | ||
Celkem | 33 | 34 | 34 | 33 | 134 |